Ekonomi

Krizi yönetmek, ona sahip olmak kadar önemlidir!

Yöneten ile yönetilen arasında temas ve işbirliğine dayalı olan halkla ilişkiler çalışmalarında halkla ilişkiler değerli midir? Kriz dönemlerinde bağlantının nasıl kurulacağı ve sürecin nasıl yönetileceği konusunda değerlendirmelerde bulunan Dr. Nejla Polat, demokratik yönetimlerde tercih edilen bağlantı modelinin çift yönlü simetrik model olduğunu söyledi. Krize sahip çıkmanın önemini hatırlatan Polat, kriz yönetiminde zamanında müdahale ve güvenilir haber kaynağı olmanın etkili olduğunu belirtiyor.

Üsküdar Üniversitesi Bağlantı Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü. Öğretim Üyesi Nejla Polat, halkla ilişkilerdeki bağlantı yapısını takdir etti.

Polat, yöneten ile yönetilen arasında temas ve işbirliğine dayalı halkla ilişkiler çalışmalarında iletişim yapısının ikili olması gerektiğini belirterek, Kamu kurumlarının en değerli misyonu, kamu yararı sağlayacak faaliyetlerde bulunmak, amacı kitlelerin ihtiyaç ve beklentilerini belirlemek ve bu ihtiyaçları karşılayacak şekilde kamu hizmetlerini sürekli ve istikrarlı bir şekilde sunmaktır. Dolayısıyla amaç, kitlelerle diyalojik ilgi oluşturmak ve sürdürmektir; karşılıklı anlayış, iyi niyet ve inancın oluşturulması ve sürdürülmesi; kamu yararına hizmet etmek; “Kitlelerin desteğini kazanma ilkeleri etrafında kamu yararına ihtiyaç vardır.”

Kamu sektöründe kamu tahvili modelleri

Bilgi ve bağlantı teknolojilerinin gelişmesi ve bilgiye erişimin kolaylaşmasıyla birlikte kamuda kamu yararına olan faaliyetlerde ikili simetrik modelin daha uygun hale geldiğini belirten Prof. Öğretim Üyesi Nejla Polat, tarihsel süreçteki irtibat modellerini şöyle sıraladı:

Basın Ajansı/Tanıtım Modeli : Kaynaktan alıcıya doğru tek taraflı mesaj iletimi söz konusudur. İfadeyi oluşturan bilgilerin doğruluğunun tartışılabildiği bir bağlantı modelidir.

Kamuyu Aydınlatma Modeli : Tek taraflı tebligat sürecini kapsamakla birlikte amaç kitlelere tam, doğru ve eksiksiz bilginin ulaştırıldığı bir irtibat modelidir. Örgütlerin basın sözcülerini çağrıştıran faaliyetlerde bulunurlar.

İkili Bilimsel İkna Modeli: Hedef kitleyi kurumu desteklemeye ve kurumun bakış açısını benimsemeye ikna etmeye yönelik çift yönlü bir yazı akışının olduğu bir modeldir. Halkın desteğini kazanmak için davranış araştırmaları ve sosyal bilim teorileri kullanılır. Ancak elde edilen bilgiler doğrultusunda kuruluşun politikasını değiştirmesi söz konusu olmadığı için asimetriktir.

İkili Simetrik Model: Kurum ve hedef grupları arasında karşılıklı diyalog ve uzlaşma kültürüne dayalı, hedef gruptan gelen geri bildirimlerin kurum tarafından değerlendirildiği ve kurum politikasına yön veren ikili bağlantı modelidir. Savunucuları teorisyenler ve eğitimcilerdir.

Yetersiz kamu bilgilendirme modeli

Kamu kurumlarında en çok kullanılan irtibat modelinin kamuoyunu bilgilendirme modeli olduğunu belirten Polat, “Bu modelde kurumlar hedef kitlelerini kendileri ve faaliyetleri hakkında bilgilendiriyor. Tek yönlü bir bilgi akışı vardır. Kamuyu bilgilendirme modeli, kamu kurumlarını tanıtmada önemli bir rol oynayabilir, ancak hedef kitleleri tanımada yetersiz kalır. Burada devlet yönetiminde vatandaşlara yönelik tek yönlü bir bilgi akışının olduğu ve vatandaşların katılım açısından pasif kaldığı görülmektedir.

Bilimsel iknanın kamu kurumlarında zaman zaman bir iddiada halkı ikna etmek ve talebini almak için kullanıldığını belirten Nejla Polat, “Bilimsel ikna yöntemi ile tutumları ve tutumları değiştirmek, geliştirmek veya pekiştirmek amaçlanıyor. halkın davranışları. Hedefe ulaşmak için, örtüşen duygusal ve mantıksal yollar kullanılır. Ancak kurumun politikasının belirlenmesinde kamuoyunun görüşü önemli değildir. Bu nedenle bilimsel ikna yöntemi eleştirilmektedir”.

İki yönlü iletişim uygulanmalı

Polat, günümüzde demokratik yönetim anlayışının hakim olduğu ülkelerde kamu yararı açısından en çok tercih edilen irtibat modelinin ikili simetrik model olduğuna dikkati çekerek, “Karşılıklı yarar, güven yaratma amacına hizmet ettiği için bu model tercih ediliyor. ve yönetenler ile yönetilenler arasındaki diyalog. Vatandaştan devlete geri bildirimin sağlandığı iki yönlü bir ilişkidir. Bu ilişki vatandaşların görüşlerinin alınmasını ve bilgi ihtiyacının karşılanmasını gerektirmektedir” dedi.

Yöneticilerden uzlaşmacı ve hesap verebilir olmaları beklenir

Demokrasilerde yöneticilerden uzlaşmacı, şeffaf, hesap verebilir, etik ve sorumlu bir yönetim anlayışı içinde hareket etmelerinin beklendiğini vurgulayan Polat, sözlerini şöyle sürdürdü: Vatandaşı şeffaflık unsurları ile bilgilendirmenin, güvenini ve desteğini sağlamanın en etkili yolu açıklıktır. Etkili iletişim için gerekli olan çift yönlü simetrik iletişim yönteminin benimsenmesi, katılımın sağlanması, çift taraflı bağlantı ile farklı ilgi alanlarına sahip hedef grupların ortasında ortak bir yer oluşturulması halk bağı tekniği ile mümkündür.

Halkın beklentilerinin belirlenerek ihtiyaçlarının giderilmesi, yönetenler ile yönetilenler arasındaki bağın sağlanması, halkın çeşitli konularda bilinçlendirilmesi ve bilinç düzeyinin yükseltilmesi açısından da değerlidir.

Bilgi ihtiyacı karşılanmazsa yanlış bilgi artacaktır.

Polat, özellikle kriz dönemlerinde bilgiye olan ihtiyacın arttığını, kamuoyunu doğru ve hızlı bir şekilde bilgilendirmenin önemli olduğuna işaret ederek, “Kriz döneminde halkın bilgi ihtiyacının karşılanamaması hızı artıracaktır. doğru olmayan bilgilerin yayılması ve kriz iletişimini yönetmek zorlaşacaktır. Güvenilir bir haber kaynağı olmanın temel koşulları, zamanında müdahale ve yetkililerin çelişkiden uzak açıklamalar yapması, yönetimin krize yaklaşımını mevcut bilgilerle açıklaması, krizi sahiplenmesidir. Kriz zamanlarında medyanın ve diğer muhatapların inancına ve desteğine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Yanlış veya eksik bilgi, medyanın sonraki gelişmelere karşı duyarsız kalmasına neden olarak hedef kitle ile buluşmasını ve sarsılan güvenin yeniden tesis edilmesini zorlaştırmaktadır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu